— PRAKTISCH

Afwezigheden

Gelieve bij afwezigheid steeds het secretariaat van de school te verwittigen.


Elke afwezigheid moet schriftelijk gewettigd worden. (Vind de volledige richtlijnen omtrent afwezigheden in hoofstuk 3.1. van het schoolreglement.)

Vanaf het schooljaar 2024-2025 worden de afwezigheden online via Smartschool Formulieren geregistreerd. We maken dus geen gebruik meer van ziektekaarten of papieren briefjes van ouders.

 

Voor één, twee of drie opeenvolgende kalenderdagen volstaat het digitaal formulier via Smartschool. Dit vervangt het briefje van de ouders.

Voor een afwezigheid van meer dan drie opeenvolgende kalenderdagen dient er in het digitaal formulier ook een doktersattest te worden geüpload als bijlage.

 

Voor afwezigheden omwille van een examen rijbewijs, een begrafenis, een afspraak in het gemeentehuis of andere persoonlijke redenen wordt er geen formulier ingevuld, maar vraag je toestemming aan de directie.

 

De module Formulieren vind je terug in de Smartschool app.